2013. február 12., kedd

Szösszenet az antikvár könyvekről

Alapjában véve nincs sok antikvár könyvem, mert nem túlzottan szeretem őket. Nem mintha zavarna, hogy régi, vagy előtte másé volt, egyszerűen csak zavar az illatuk, mert sajnos porallergiám van, és a régi könyveken érződik az évek alatt rájuk rakódott por, nem tudom, így beivódik beléjük, vagy gőzőm sincs, de piszkálják az orromat általában. Ennek ellenére azért igyekszem valahogy kiküszöbölni ezt a problémát (volt olyan könyv, amit például napokig nem tettem polcra, hanem kinyitva szellőztettem, nem mondom, hogy sokkal jobb lett, de egy próbát megért), mert az antikvár könyveknek van egy bája. Jó érzés tudni, hogy az adott könyv már volt valakié, legalább egy ember elolvasta előttem. Ezen felül sok olyan van, amiben van apró  megjegyzés, meg ilyenek. Illetve van néhány könyvem, ami régen könyvtári könyv volt, ennek rendje és módja szerint még mindig benne van a pecsét, illetve van amiben a kölcsönzőlap is. Szóval arra jutottam, hogy szeretem a régi könyveket, csak ne lenne olyan porszaguk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése