2013. február 13., szerda

Kreatív nap II. - fülbevalók


Nagyon szeretek fülbevalókat csinálni, éppen ezért az eheti kreatív nap keretében úgy gondoltam, hogy megmutatok néhányat a kedvenceim közül. Ahogy látjátok vannak félpár fülbevalók is, ez azért van, mert nagyon gyakran hordok különböző fülbevalókat, ezért aztán elég, ha egyféle fülbevalóból nem egy pár, hanem csak egy darab van. Bár általában ha van rá lehetőségem inkább megcsinálom mindkét felét, hátha mégis úgy döntenék, hogy kivételesen egyforma fülbevalókat teszek a fülembe.
Szóval a fülbevalók. Kezdeném a szokványosabbakkal, bár azt hiszem ilyen nem nagyon van ezek között, de mindegy. A bal felső sarokban két pici kitöltetlen sudoku található. Nagyon szeretem ezt a feladványt, illetve tavaly előtt a LEN (Lágymányosi Eötvös Napok) keretében a matekosok logikai sátrában többek között én rendeztem a sudoku versenyt, úgyhogy kellőképpen stílusos volt egy ilyen fülbevaló. A fülbevalót zsugorkából csináltam, nem egy bonyolult dolog, kivágod a lapból a figurát kb. négyszeres nagyításban, aztán rárajzolod a mintát (egyébként a fent említett fülbevaló két felén két különböző feladvány szerepel és mindkettő meg is oldható), aztán meg kell sütni, most nem írom le bővebben, de neten megtaláljátok a pontosabb leírást, de tényleg nem bonyolult.
Ami esetleg még szokványosabb azok a pénzérmés fülbevalók, mint baloldalt a dán korona, ami adta magát, hogy fülbevalót készítsek belőle, tekintve, hogy a közepén lévő kis lyuknak köszönhetően egy kis drót, vagy damil segítségével könnyen készíthető belőle fülbevaló. Én a drótot részesítem előnyben, éppen ezért készült dróttal a két centes fülbevalóm is (jobb alul), ami azért volt egyszerű, mert a két centes érmék oldalán van egy kis barázda, amibe egy néhány milliméteres drót belefér. Hasonló megoldással készült a szemüveglencsés fülbevalóm is, amin pluszban még vannak fekete rubikkocka matricák (barátnőmnek maradt meg és nekem adta őket) díszítésképpen. 
Drót segítségével készültek a Kinden figurás és a legós fülbevalóim is. Előbbinél elég morbid módon, de szó szerint felakasztottam a figurákat dróttal a fülbevaló alapra, de mivel csak műanyagfigurák szerencsére nem bánták túlzottan. A kicsi legó ufót egy cseppet humánusabb módon a kezénél fogva rögzítettem a fülbevaló alapra, ami által majdnem úgy néz ki, mintha csak belekapaszkodna.
Mikor a pici piros gombolyagot készítettem az járt a fejembe, hogy van piros fonalam, de nincs piros fülbevalóm. Ez ténylegesen egy pici piros gombolyag, amit egy kevés fonalból tekertem, majd a végét pillanatragasztóval rögzítettem. Ennek félig meddig a párja a kék gomb, amit találtam a fiókomban és gondoltam ugyanazt a piros fonalat, amiből a gombolyag is készült, fűzöm a gomblyukába. Ez az egyetlen az itt látható fülbevalók közül, ami nem lógós, ennek a hátuljára szintén pillanatragasztóval rögzítettem a fülbevaló alapot.
Bár nem annyira láthatóak, de a két centes fülbevalók mellett pici csengők vannak, ezt karácsonyi hangulatomban készítettem még egyik évben. Ami végképp nem látszik rajtuk az az, hogy nincs nyelvük. Megpróbálkoztam vele és valóban nagyon aranyosan csilingeltem amerre jártam, de hosszú távon belefájdult a fejem, úgyhogy végül kiszedtem a nyelvüket. Látványra még így is nagyon aranyosak véleményem szerint.
A közönség nagy kedvencei, pedig a darvak. Nem egy barátnőm kért meg rá, mikor meglátta a fülemben, hogy készítsek neki is, és ezt meg is tettem, mert nem egy bonyolult dolog. A darvakat kicsit vastagabb (de nem karton) papírból hajtogattam meg, aztán a hátukat kilyukasztva dróttal rögzítettem őket a fülbevaló alaphoz. A fenti daraboknak egy ceruza segítségével kicsit meggörbítettem a szárnyukat és ezek után már csak a végső lépés volt hátra, hogy kifessem őket. Eredetileg azért festettem ki őket, hogy a papírnak több tartást adjak, de aztán arra jutottam, hogy egyedibbek, ha több színűek. Körömlakkal lettek kifestve, mivel az volt itthon. Egyébként az én kedvencem a szivárványos, bár elég macerás volt ilyen csíkosra festeni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése