2015. január 13., kedd

Kleinheincz Csilla: Üveghegy

Sorozat: Ólomerdő *2
Kiadás: GABO, 2014
ISBN: 9789636899943
Oldalszám: 384
Bechdel-teszt: átment
Értékelés: 5*/5

A tündér Lóna visszatért, lánya, Emese azonban képtelen megbocsátani neki, hogy egykor elhagyta. Az öntörvényű lány inkább a saját útját keresi a tündérek varázslatos birodalmában, amely fenyegető változások előtt áll. Nincs könnyű dolga, hiszen meg kell tanulnia varázsolni, elfogadni Lónát, és elengedni a múltat.
Emese nem tud lemondani a vágyairól, még ha ezeknek nem is csupán ő fizeti meg az árát. Miután megszegi a tündérek egyik legnagyobb tabuját, kénytelen elszánni magát: az emberi életet választja, vagy Héterdő legendáit és varázslatait? Mindkét világban hosszú útra indul, hogy meglelje a válaszokat, ám döntései meghatározzák a családja és a tündérek sorsát is – de hogy a lány hős lesz-e vagy romboló, azt talán még a végzetnők sem tudják.

Az Ólomerdő hét éve várt folytatása két kisregényt tartalmaz, amelyek újra igazolják, hogy Kleinheincz Csilla sorozata elvárásainkra rácáfoló fantasy, egyúttal nagyon is emberi konfliktusokat bemutató családtörténet a döntések súlyáról.

Az Üveghegyről:
Ez a rész Lóna szemszögéből volt megírva, és jórészt róla is szólt, meg persze az Emesével való kapcsolatáról. Ennek köszönhetően végre megismerhettem Lónát, ami ahhoz vezetett, hogy megkedveltem, pedig az Ólomerdőben még utáltam. Megtudtam milyen Héterdőben lakni és felnőni, illetve megismertem Lóna indítékait, a jellemét. A történet végénél viszont nagyot néztem. Persze mindennek ára van, de mikor befejeztem ezt a részét a könyvnek az első gondolatom az volt, hogy "Tényleg erre vártam hat évet?". Kicsit később lenyugodtam és megértettem, hogy így kell lennie, aztán kíváncsian folytattam a könyvet.

A Kősárkányról:
A történet Emese útkeresésével kezdődik, ami nekem most nagyon jókor jött, mert segített bizonyos döntéseket meghozni az életemben. Amúgy mindkét világban tett utazás nagyon érdekes volt. Jó volt látni hogyan boldogulna Emese a két világban. Ezenkívül azt is láthatjuk hogyan dolgozza/dolgozta fel a korábban történteket. Emellett a tündérvilágban tett utazása során megismerhetjük Szépországot és annak lakóit.
A Kősárkány második részében pedig egy új szál bontakozik ki, ami még az eddigieknél is több izgalmat és lehetőséget rejt magában. Ezek után reménykedem, hogy a következő folytatásra már nem kell hét évet várni, főleg, hogy ott Rabonbán is ismét feltűnik. Bár meglepő módon ebből a kötetből most nem hiányzott, nélküle is tökéletes volt a könyv.

A stílusról:
Csilla gyönyörűen ír, erre már az Ólomerdő közben is rájöttem, de az Üveghegy talán még szebb lett. A másik, ami nagyon tetszik a sorozatban, ahogy a magyar népmeséket idézi, ezáltal ismeretlenül is ismerős a világa.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése