2015. január 9., péntek

A nagy év végi összegzés - 2014


A 2014-es év összegzése.

Kezdésként egy kis statisztika a 2014-es évről:
~ ennyi könyvvel gyarapodott a magánkönyvtáram: 36
~ olvasott könyvek száma: 39
~ újraolvasások száma: 3 (ebből egy az Ólomerdő új kiadása, ami azért nem teljes mértékben újraolvasás)
~ új kedvencek száma: 13
~ leghosszabb könyv oldalszáma: 976

Lássuk mit sikerült megvalósítani az év eleji terveimből:
http://mesiolvas.blogspot.hu/2014/01/2014-varolista-bevasarlolista-es-egyebek.html
~ 20 könyves várólistából sikerült 10 könyvet elolvasni, hozzáteszem a maradék 10 könyvet azóta se olvastam el
~ 24 magánkönyvtári példányom közül szintén csak 12 könyvet sikerült elolvasnom, illetve egy könyvet elcseréltem azóta
~ a 19 könyves bevásárlólistámból 5 könyvet szereztem meg, 9 lekerült a listáról, a maradék pedig még mindig beszerzésre vár
~ a könyvespolcomat nem sikerült átrendezni, de írtam véleményt majdnem minden könyvről (emlékeim szerint egy maradt ki)
~ a listákkal elbuktam, de sikerült a szülinapomig csak a Büszkeség és balítéletet megvenni, illetve sikerült néhány polcomon összébb pakolni és még egy kis helyet csinálni a könyveimnek, ennek ellenére megint fogytán van a hely

Most pedig jöjjön egy lista konkrét könyvekkel:
(A könyvekről a bővebb véleményt a címekre kattintva érhetitek el, kivéve az Üveghegynél, amihez még nem írtam véleményt.)

Legnagyobb csalódás
Jennifer L. Armentrout: Ónix
Vannak könyvek, amik sokkal rosszabb értékelést kaptak tőlem idén. Ráadásul összességében tetszett a könyv, de az első rész után sokkal többet vártam, így az elvárásaimhoz képest ebben a könyvben csalódtam a legnagyobbat.

Legnagyobb pozitív csalódás
Sophie Jordan: Tűzláng
Nem egy negatív értékelést olvastam a könyvről, de aztán mégis elolvastam. Sokkal jobb volt, mint amire számítottam, maga a világ pedig különösen tetszett.

Legjobb világ
Scott Westerfeld: Leviatán
Történelmi és steampunk egyszerre, kell ennél több?

Legjobban várt
Kleinheincz Csilla: Üveghegy
Akárcsak tavaly a Szégyentelent, ezt is csak idén sikerült befejezni. De kétségtelenül ezt a könyvet vártam legjobban 2014-ben, és szerintem erre vártam valaha a legtöbbet – hat évet.

Legjobb többszemszöges
Kathryn Stockett: A Segítség
Furán hangzik, de nagyon emberi a könyv. A több szemszögnek fontos szerepe van a történetben, mivel így az emberek különbözősége még szembetűnőbben jelenik meg.

Legkedvesebb
David Mitchell: Felhőatlasz
Nehéz volt választani, mert nagyon sok jó könyvet olvastam idén, és több kedvencem is lett. Mégis talán ez volt a legjobb, mivel nagyon sokrétű, illetve Szonmi~451 története a legjobb, amit idén olvastam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése