2014. április 4., péntek

Raana Raas: Csodaidők 1. - Az ogfák vöröse

Kiadás: Animus, 2006
ISBN: 9789639715080
Oldalszám: 448
Sorozat: Csodaidők *1
Értékelés: 5/5

A Csodaidők világa különös, futurisztikus, gazdag fantáziával megalkotott világ. Amikor átlépsz ebbe a világba, ahol már több bolygón él az emberiség, nem csak álmélkodni fogsz, sok mindent ismerősnek is találsz majd. Mi még ugyan nem utazunk naprendszerek között, nem ismerjük a háromdimenziós sakkot vagy a holokapcsolat döbbenetes lehetőségeit, de jól értjük az árvaházban növekvő Judy vágyait, a zsarnoki apa ellen lázadó Yaan indulatát, s Giin, a tekintélyes közösségi és szellemi vezető vívódásait.

A Csodaidők nagyregény; egy családé is, egy világé is. Észrevétlenül ragad magával sodró erejű cselekményével, fantasztikus lüktetésével.

A történetről:
Nagyon tetszett a történet, és nem is értem, hogy miért vártam vele ennyit. De ez nem számít, majd behozom a lemaradásomat. 
Alapjában véve ami nagyon magával ragadott az a társadalom felépítése volt. A külsősök és a kaveniek egymással szemben álló nézetei, hagyományai, amelyek miatt a két csoport olyannyira elkülönülve él egymástól. Számomra emellett a technológia háttér erősen másodlagos szerepet játszott a könyvben, bár úgy érzem, hogy az írónő is kevesebb hangsúlyt fektetett rá. Szerintem ez így volt jó, mert cserébe egy olyan világot, egy olyan népcsoportot (kaveniek) alkotott meg, amiről szívesen olvastam, és aminek a megismerésébe szívesen mélyedtem bele.

A szereplőkről:
Nagyon tetszett, hogy három szemszögből van elmesélve a történet, mert így mind a szereplőket, mind az eseményeket jobban megismerhettem, hiszen nem csak egyetlen nézőpontra támaszkodtak a leírások.

Yaan: A könyv elején még egészen szimpatikusnak tűnt, de nem különösebben kedveltem meg, és a későbbi események hatására se lett ez másképp. Látom az okokat, mégse tudok maximálisan egyetérteni a cselekedeteivel. De fenntartom a lehetőségét annak, hogy a későbbi kötetek során esetleg megváltozzanak az érzéseim, persze ez függ attól, hogy mit fog csinálni Yaan a továbbiakban.

Giin: Alapjában véve nem volt sok bajom a karakterrel, helyenként talán túlságosan távolságtartóan viselkedett, de ez valószínűleg a személyiségéből és az érzékelő képességéből adódik. Ugyanakkor a könyv során hozott döntéseinek a hatására egészen megkedveltem.

Judy: Ő volt az, akit már a könyv legelején megszerettem. Talán azért is, mert külsősként ő állt hozzám a legközelebb, és vele együtt ismerhettem meg a kaveni kultúrát. Emellett a kitartásával is kivívta a tiszteletemet. Illetve az általa (jobban) megismert személyek (Arminia, Ronen, Rion, Tobbelt) miatt is a róla szóló részeket szerettem a legjobban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése