2014. április 3., csütörtök

Andrew Klavan: Ne szólj száj

Kiadás: GABO, 2001
Eredeti cím: Don't Say a Word
Fordító: Mihály Árpád
ISBN: 9639421057
Oldalszám: 360
Értékelés: 4/5

Figyelnek. Lehallgatnak.

Lányod a kezükben van.
Azt mondták, baja esik, ha bárkinek szólsz.
Ne szólj száj.
Különben...





A történet vázát már ismertem korábbról, mivel láttam a könyvből készült filmet. Bár ez tényleg csak valami halvány képet adott a könyvről, mert már amikor elkezdtem, akkor rájöttem, hogy vajmi kevés hasonlóság van a két történet között az alapsztorit eltekintve.
A könyv története durvább, éppen ezért illik is hozzá az a nyers megfogalmazásmód, ahogy meg lett írva, bár az elején még furcsa volt. Lekötött a történet és bár néhol iszonytató volt olvasni, mégis érdekes volt. 
Ami a leginkább megfogott a történetben, az Elizabeth állapotának háttere volt, tulajdonképpen azért is akartam elolvasni azonnal, mikor megtudtam, hogy könyv is van belőle, nem csak film. Mert érdekelt, hogy az író hogyan festi le az őrült lány karakterét. Az okok itt sokkal érthetőbbek és valószerűbbek voltak, mint a filmben, és nagy örömömre sokkal jobban ki is lettek fejtve. Tulajdonképpen számomra ezért kapott négy csillagot a könyv. Mert bár nem volt rossz, de enélkül a szál nélkül korántsem élveztem volna ennyire.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése