2013. augusztus 13., kedd

Jenny Downham: Amíg élek

Kiadás: Ciceró, 2012
Eredeti cím: Before I Die
Fordító: Rudolf Anna
Oldalszám: 332

Fülszöveg
Előbb-utóbb mindenki meghal – mindannyian tudjuk.
A tizenhat éves Tessa, akinek csupán hónapjai vannak hátra, talán mindenki másnál is jobban tudja.
De van egy listája: felsorolta azt a tíz dolgot, amit még meg akar tenni, mielőtt meghal. Az első helyen a szex áll. Lehetőleg még ma.
De nem mindig könnyű elérni, amit az ember akar, és amit akar, nem mindig esik egybe azzal, amire szüksége van. És néha a legváratlanabb dolgok lesznek a legfontosabbak.
Felemelő, életigenlő és boldog – ez a rendkívüli regény azzal ünnepli az életet, hogy szembenéz azzal, milyen valójában a halál.
A regényből Now is Good címen angol film készült, amelynek főszerepét Dakota Fanning játssza.

Vélemény
Nem könnyű erről a könyvről írni. Egyrészről ott van benne az elmúlás szomorúsága, másrészről megjelenik benne az élet szépsége, a boldogság.
A könyvet olvasva megszerettem és megértettem Tess-t. Végigcsináltam vele a listáját, szerelmes lettem, és sírtam, mikor megtudtam, hogy már nincs remény. Tiszteltem a kitartásáért, és végül a belenyugvásáért  is. Megindítottak az utasításai, az elmúló pillanatai.

(Tudom, hogy ez nem valami sokat mondó értékelés, de most nem szeretnék olyat írni, úgyhogy ez van.)

5/5 pont

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése