2014. április 14., hétfő

Jamie McGuire: Gyönyörű sorscsapás

Kiadás: Maxim, 2012
Eredeti cím: Beautiful Disaster
Fordító: Szűr-Szabó Katalin
ISBN: 9789632612102
Oldalszám: 444
Sorozat: Gyönyörű sorscsapás *1
Értékelés: 2/5

Az új Abby tökéletes. Nem iszik, kerüli a káromkodást, a pólói kifogástalan rendben sorakoznak a szekrényében – azt hiszi, elegendő távolság választja el a múltjában rejlő sötétségtől. De amikor megérkezik a legjobb barátjával, Americával a főiskolára, az új élet felé vezető útja gyorsan megváltozik.
Travis izmos testét tetoválások borítják, tipikus laza srác, azt testesíti meg, amire Abbynek szüksége van – és amit szeretne elkerülni. Abby távolságtartása felkelti a kíváncsiságát, és cselhez folyamodik egy egyszerű fogadás segítségével: ha ő veszít, önmegtartóztató marad egy hónapig, ha Abby marad alul a játszmában, Travisnél fog lakni ugyanennyi ideig. Travis nem is sejti, hogy a párjával hozta össze a sors, akármelyikük is nyer.
Szerelem és játék keveredik a népszerű írónő, Jamie McGuire regényében, amely a fiatal olvasók körében nagy népszerűségre számíthat. Ne hagyd ki, játszd meg te is a tétjeidet! Szerinted Abby nyer vagy Travis? Vagy ebben a játékban nincsenek vesztesek?

A könyvről:
Féltem, mikor belekezdtem a könyvbe, mert túl sokan magasztalják az egekbe. Az ilyen könyvek tudnak óriási csalódást okozni. Sajnos ez be is következett.
Az elején még egész jónak tűnt. Gyorsan haladtam vele, és láttam lehetőséget a történetben. Aztán elég gyorsan eljutottam odáig, hogy a szereplőket felváltva küldtem el melegebb éghajlatra. Ennek ellenére reménykedtem, hogy lesz ez még jobb is, de végigolvastam és szomorúan konstatáltam, hogy nem lett jobb. Sőt, egyre rosszabb lett. Számomra egyszerűen irreálissá vált a történet.

A szereplőkről:
Nem is tudom kivel kezdjem a sort. 
Talán mégis Abby-nél maradok, hiszen az ő szemszögéből ismerjük meg a történetet. Értem én, sok szempontból más, mint a többi egyetemista. Többek között egyik sem ilyen döntésképtelen. Voltak jelenetek ahol a fejemet fogtam attól, amiket Abby gondolt, és amikkel a tetteit magyarázta. A szerelmi háromszög meg teljes mértékben kiakasztó volt, és ez Abby-nek volt "köszönhető".
Travis a tipikus rosszfiú, mert van egy motorja, bunyózik, dohányzik és mindent megdug, ami mozog. Számomra ezen tulajdonságai nem tették vonzóvá, így aztán a nyálcsorgatás nem vonta el a figyelmemet a könyv hibáiról. Egyébként nagyjából kétféleképpen viselkedik a könyvben, van Travis "Veszett Kutya" Maddox, akire tökéletesen illik a ráragasztott név, és van a srác, aki váratlanul megtalálta a szerelmet és ezért habos-babos süteményként viselkedik, akin 5 kilóval több cukormáz van, mint amivel még finom lenne. Enyhén szólva szélsőségesnek érzem, és sajnálatos módon egyik véglet sem az esetem.
America a legjobb barátnő. De helyenként elég ellentmondásosan viselkedett ezen szerep betöltése közben.
Shepley karaktere nem volt rossz, de különösebben nem is ragadott magával.
Talán Travis apja, Jim volt az, akit még meg is kedveltem, bár lehet, hogy ez azért volt, mert nem szerepelt annyit a könyvben, hogy elkezdjen idegesítően viselkedni.
A többiek meg úgy voltak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése