2014. január 28., kedd

Ian Livingstone: Halállabirintus

Kiadás: Rakéta, 1989
Eredeti cím: Deathtrap Dungeon
Fordító: Bukor Éva
Oldalszám: 216
Értékelés: 5/5

A tekervényes labirintus mélyén ismeretlen teremtmények várnak rád. Előtted már évek hosszú során át számtalan harcos próbálkozott keresztüljutni a labirintuson, győzni a Szukumvit báró által meghirdetett Bajnokok Próbáján, azonban eddig még senki sem járt sikerrel. Most rajtad a sor, hogy Szukumvit labirintusában, amelyet a gazda gonosz fantáziájának teremtményei népesítenek be, és ahol lépten-nyomon csapdákba ütközöl, bebizonyítsd, milyen ügyes, erős, tűrőképes vagy!
TE döntöd el, mikor, melyik utat választod, milyen csellel kerülsz ki a csapdából, melyik teremtménnyel csapsz össze.

A műfajról:
Ez életem első ilyen fajta könyve, úgyhogy az elején nagyon szokatlan volt olvasni. Kezdjük ott, hogy nem tudtam eldönteni melyik irányba menjek. Aztán csak erőt vettem magamon, és aztán kezdtem lassan belejönni. Tény és való, hogy nem egy próbálkozás kellett mire végre kijutottam a labirintusból, de ez nem volt semmi baj. Élmény volt megrajzolni a térképet, beírogatni, hogy az adott pontokon melyik a legjobb döntés. Bár a kockadobálások a csatáknál egy idő után kicsit untattak, még ha ezzel is lehet kiegyensúlyozni a játékot, no meg a történethez is kell. De szerencsére a többi kellőképpen egyensúlyozta ezt a dolgot. Úgyhogy mindenképpen szeretnék majd még ilyen lapozgatós könyveket olvasni.

A történetről:
Nem egy nagy durranás, bemész a labirintusba és ki kell jutnod. Amitől ez az ötlet mégis végig fenn tudja tartani az érdeklődést, hogy te döntöd el, mikor merre mész, kit támadsz meg, és a többi. Ez viszont egy akkora pluszt ad, ami bőven elég. Meg aztán lehet, hogy egy bonyolultabb sztori már korlátozná a lehetőségeket, vagy túlságosan megnehezítené a megfejtést. Így viszont nagy örömmel vetettem bele magam a labirintus kijáratának keresésébe. Izgalmas volt, bár néha elég undorító lényekkel találkoztam, illetve szoknom kellett magát a műfajt is. De elgondolkozhattam, hogy a történet szerint ki lehet a segítségemre, és ki az aki biztos rosszat akar. Határozottan érdekes volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése