2013. március 29., péntek

Kreatív nap - március (2013)


Nos, ha már itt a húsvét, akkor miért ne lenne ez megemlítve a blogon is. Az, ami miatt megemlítem, pedig nem más, mint a márciusi kreatív nap. Mert bár nem igen szeretek húsvéti tojást festeni, de azért általában mégis veszem a fáradtságot és megcsinálom. Több okom is van, ami miatt ódzkodok ettől a dologtól. Az első, hogy rengeteg tojást kéne festeni, mert a mi családunkban szokás locsolkodni és sok fiú van. A másik, hogy általában egy csomót szenvedek rajta, hogy mi legyen a tojásokon, mert nem szeretem a szokásos mintákat rajzolni. Ezenfelül még megemlíteném azt is, hogy a tojás kerek és sokkal nehezebb rajzolni rá, márpedig én egyébként sem vagyok híres a rajztehetségemről. Az utolsó ok pedig a rengeteg tojás, amit ki kell fújni, ami ráadásul ily módon rendkívül törékeny lesz. Bár ez utóbbi problémát az elmúlt években a hungarocell, illetve a préselt papírtojásokkal orvosoltam.
No, de térjünk rá a lényegre, hogy azért mégiscsak festettem tojásokat, mint általában. Ezúttal azonban minimalizáltam a számukat oly módon, hogy csak azoknak festettem tojást, akikkel biztosan találkozni fogok és így meg fognak locsolni, még így is gondolkoztam eleget azon, hogy milyenek legyenek a tojások. Végül úgy döntöttem, hogy idén a kacskaringók mellett teszem le a voksom, mert azokat amúgy is szeretek és tudok rajzolni. A képen látható a tojások nagy része. Mivel idén is papírtojásokat vettünk, ezért aztán nem volt olyan bonyolult kitalálni, hogy mivel is lehetne rá mintát készíteni. Végül a sima fekete alkoholos filc mellett döntöttem, mivel ezzel lényegesen egyszerűbb rajzolni, mintha ecsettel próbálnék meg ilyen apró mintákat festeni. Természetesen előrajzoltam őket ceruzával, miután a filctollal már csak a tökéletesített mintán kellett még egyszer átmenni. A ceruzával rajzolt mintát utólag kiradíroztam, aztán pedig aranyszínű festékkel átfestettem az egész tojást, hogy mégse legyen sima fehér. Előre kipróbáltam, hogy a fekete minta látszani fog-e, ha átfestem az arany festékkel, de szerencsére ebből nem volt gond, a minták jól kivehetőek maradtak, mégis máshogy festenek, mintha az arany felé rajzoltam volna őket. Miután megszáradtak a tojások, még mindegyiket körülfogtam szalaggal, amiből kis akasztót is csináltam nekik. A szalagokat ragasztóval, illetve az akasztónál gombostűvel is rögzítettem. A mintákat magam rajzolgattam, csak úgy, kivéve a lovat, azt egy képről lestem, mert bár a nonfiguratív mintákkal egész jól elboldogulok, de a többi az tényleg nem az én tehetségemhez van mérve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése