2015. szeptember 26., szombat

Mindee Arnett: A Rémálom-ügy

Eredeti cím: The Nightmare Affair
Sorozat: Akkordél Akadémia *1
Kiadás: Könyvmolyképző, 2015
Fordító: Mesterházy Mónika
ISBN: 9789633992982
Oldalszám: 340
Értékelés: 5*/5

Behunytam a szemem, beszívtam a levegőt, és az ujjaimat a homlokára tettem.
A tizenhat éves Porka Evergím késő éjjel betör egy házba, de nem azért, mintha bűnöző volna. Nem: Porka egy Rémálom. 
Szó szerint.
Nem elég baj, hogy ő az egyetlen Rémálom az Akkordél Akadémián, a mágusfélék bentlakásos iskolájában, és kénytelen hírhedt anyja árnyékában élni, de mikor betör Eli Bookerék házába, még minden sokkal bonyolultabbá válik. Eli nagyon jóképű, ezért a mellkására ülni és az álmaiba hatolni már nem is lehetne kínosabb. 
Pedig az lesz.
Eli egy gyilkosságról álmodik. A helyszín az Akkordél. 
És végül az álom valóra válik. Porkának most már követnie kell a nyomokat – részint Eli álmain belül, részint odakint –, hogy megállítsa a gyilkost, mielőtt további embereket ölne meg. És mielőtt az illető rájönne, miben sántikál Porka, és kiválasztaná soron következő áldozatául… 


Ebben a történetben a szokásos boszorkányok, vámpírok és hasonlók helyett egy rémálom kerül előtérbe. Első hallásra nem éreztem, hogy ezt feltétlenül olvasnom kell, de aztán úgy alakult, hogy megnyertem a könyvet a Blogturné Klub játékán. Persze örültem neki, de úgy igazándiból akkor örültem meg neki mikor elkezdtem olvasni a könyvet, ugyanis nagyon tetszett.
Porka karaktere már az elején szimpatikus volt és ez mit sem változott a könyv olvasása során. Az írónő kivételesen jól találta el, hogy miből mennyi kell a könyvbe. Ugyanis van egy kis iskolai rivalizálás, Porkának is megvan a "főellensége", de ezen a szálon nincs akkora hangsúly, így nem ment a történet kárára. Ami pedig szintén tetszett, hogy Porka időnként kibukik. Mármint most arra gondolok, hogy amikor veszélyes szituációba került, akkor igenis félt és nem érzete magát legyőzhetetlennek. De nem is esett a másik végletbe, hogy szerencsétlen módjára nyavalyogjon és várja a szőke herceget.
Ami szintén nagyon tetszett, az a nyomozás volt. Persze nem egy Agatha Christie regényt kell elképzelni, de egy ifjúsági regényhez képest szerintem kifejezetten izgalmas volt.
Remélem a folytatás mihamarább megjelenik magyarul is. Bár meg kell hagyni, hogy nincs kifejezetten függővége a történetnek, de azért benne van a folytatás lehetősége.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése