2013. november 29., péntek

Sir Arthur Conan Doyle: A bíborvörös dolgozószoba

Fülszöveg
A detektívregények atyjaként emlegetett Conan Doyle világhírû regényét tartalmazza kötetünk. Azt a nevezetes könyvet, amelyben elõször lép színre Sherlock Holmes, a fogalommá vált s azóta oly sokszor utánzott, csalhatatlan szimatú és logikájú, zseniális mesterdetektív, kinek kalandjait mind a mai napig százmilliók olvassák.

Vélemény
Alapjában véve nem volt rossz könyv, de valahogy nem is ragadott magával igazán.
Az első része tetszett: Watson naplójából ismerhettük meg először Holmes-t, aztán magát az esetet is. Érdekes volt maga a történet és Holmes elmélete is. Ezenkívül szórakoztató volt az írásmód stílusa. Viszont őszinte sajnálatomra túl keveset tudtam gondolkozni a bűncselekmény rejtélyén. Mivel az ehhez szükséges információkat vagy nem ismertem, vagy már magyarázattal együtt kaptam meg. Ez kicsit azért rosszul érintett, mert szeretem az ilyeneken törni a fejemet. Nem arról van szó, hogy leülök és jegyzetelek, de azért olvasás közben szeretek gondolkozni azon, hogy vajon ki lehetett a tettes. Itt viszont nem volt alkalmam, meg elég háttérismeretem se.
Aztán jött a második rész, amit először nem is értettem, hogy mi a fene. Mert elég villámcsapásszerűen jött az első fejezete. Aztán kezdtem rájönni, hogy miről is van szó, de nem mondanám, hogy igazán megfogott volna. Egy kicsit vontatottra sikeredett. 
Sajnos a bűncselekmény megoldása se volt olyan átütő erejű számomra. Persze azt elismerem, hogy Holmes zseniálisan következtet, de tényleg készhez kapjuk az egészet, és ez most annyira nekem nem jött be.

3,5/5 pont

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése